Instrukcja lotu Ge 239 jest jedną z wielu instrukcji lotu wykorzystywanych w lotnictwie. Instrukcja lotu składa się z szeregu zaleceń i procedur, które pilot musi przestrzegać podczas lotu. Przykładowe zalecenia obejmują wysokość i kierunek lotu, w jakim pilot powinien latać, a także jakie działania należy podjąć w razie wystąpienia nieprawidłowych warunków atmosferycznych lub innych sytuacji
Ostatnia aktualizacja: Instrukcja lotu Ge 239
Flight Yoke System
Profesjonalny wolant i panel przepustnicy do symulatorów
Precyzja i realizm w symulatorach dla początkujących oraz zaawansowanych.
Wymiary
Wolant lotniczy
- Długość:38 – 46, 4 cm Szerokość:31 cmWysokość:18, 5 cmMasa (bez zacisków):1775 gMasa:2094 gDługość kabla (zasilanie/ładowanie):1, 8 m
Zacisk wolanta
16, 7 cm15, 5 cm24, 7 cmLotniczy panel przepustnicy
11 – 17, 5 cm16, 5 – 17, 5 cm9 cm501 g694 g1, 5 mZacisk panelu przepustnicy
10, 8 cm11 cmDane techniczne
Dane techniczne kontrolera
Typ połączenia:USBProtokół USB:USB 2. 0Szybkość interfejsu USB:Pełna szybkośćWskaźniki (diody LED):TakWyświetlacz LCD:Porty USB (wbudowane):Podświetlenie:NieDwuletnia, ograniczona gwarancja na sprzęt
Znajdź całą dostępną dokumentację, aby szybko uruchomić ten produkt.
ZASIĄDŹ W FOTELU PILOTA I ROZPOCZNIJ PRAWDZIWĄ SYMULACJĘ LOTU
Pilotuj samoloty pasażerskie i prywatne jako początkujący lub zaawansowany pilot w symulatorach z prawdziwym wolantem i dźwigniami przepustnicy w dłoniach. Rozwijaj pamięć mięśniową i uzyskaj wrażenie precyzyjnej, realistycznej kontroli. System Logitech G Flight Yoke System z dołączonym panelem przepustnicy oferuje łącznie pięć osi, drążek sterowania lotkami i sterem wysokości ze stali nierdzewnej oraz 25 w pełni programowalnych przycisków i pozycji przełączników. System wolanta jest prawdziwym bohaterem symulatorów lotu i stanowi część kompletnej, wyważonej konfiguracji, która obejmuje modułowe i wymienne elementy oferowane przez Logitech G.
MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ TAKŻE
Podczas rejestracji motolotni jednym z dokument�w, kt�reb�d� od nas wymagane jest samodzielnie napisana InstrukcjaEksploatacji Motolotni. Publikujemy ni�ej takidokument. Chc�c go wykorzysta� do w�asnych potrzeb,nale�y oczywi�cie pozmienia� niekt�re dane (parametryskrzyd�a, silnika, osi�gi, ograniczenia etc.. )
Generalnie szkielet Instrukcji da si� dostosowa� doka�dej motolotni. Zawiera wszystkie niezb�dne dane.
Mi�ej lektury. Mi�ego i tw�rczego przerabianiai.... przyjemnych lot�w.
Instrukcja Ekspolatacji Motolotni sk�ada si� z dw�chcz�ci: Dane techniczne i Instrukcja Wykonywania Lot�w
DANE TECHNICZNElotni z nap�dem Stratus - Buran
1. SKRZYD�O
Typ skrzyd�a - Stratus E3 u�yte materia�y - ruryduralowe PA6, PA7, blachy na okucia ze stali 45 i HGSA,typowe elementy z��czne ze stali stopowych. Plecione linkistalowe. Pokrycie - dakron.
- rozpi�to�� - 10, 6 m
- powierzchnia no�na - 14, 6 m2
- wyd�u�enie l - 7, 2
- k�t wierzcho�kowy - 126 o
2. W�ZEK
typ w�zka - MotoGapa, jednomiejscowy, zbudowany z kabinyszybowca PW "GAPA"
u�yte materia�y - kompozyt szklano-epoksydowy, ruryduralowe PA6, kszta�towniki duralowe PA6, podwozie z k�od motorynki i taczki, elementy z��czne ze stali stopowych,zbiornik paliwa kompozytowy.
wyposa�enie elektryczne - 12 V, akumulator �elowy 10 Ah
wyposa�enie tablicy przyrz�d�w:
wysoko�ciomierz, pr�dko�ciomierz, wariometr,obrotomierz elektroniczny z woltomierzem
termometr temperatury silnika, stoper elektroniczny,busola
zbiornik paliwa - pojemno�� 20 l
3. SILNIK
typ - BURAN
producent - Rosja
nr fabryczny - 043756
instalacja elektryczna:
rozrusznik - r�czny, samoczynnie zwijany, uruchamianytak�e z miejsca pilota
przek�adnia �mig�a - mechaniczna, z�bata pracuj�ca wk�pieli olejowej o prze�o�eniu 1:2, 5
�mig�o - drewniane, sta�e dwu�opatowe, nie okute
dolna granica ci�gu statycznego przy mocy startowej - 90kG
OSI�GI MOTOLOTNI:
MASY:
OGRANICZENIA:
czo�owy - 8 m/s boczny - 4 m/s tylny - 2 m/s
znaki rejestracyjne: APL - WSF
INSTRUKCJAWYKONYWANIA LOT�W na lotni znap�dem MOTOGAPA
1. Lotnia z nap�dem zwana dalej kr�tkomotolotni� s�u�y do latania rekreacyjnego. Jestmotolotni� jednoosobow�. Zabrania si� wykonywania lot�w wdwie osoby, nawet gdy pilot posiada uprawnienia do lot�wpasa�erskich.
2. Loty mo�na wykonywa� tylkowtedy, gdy:
2. 1 Motolotnia ma aktualny wpis sprawno�ci technicznej
2. 2 Wykonuj�cy loty posiada wa�ne ubezpieczenie OC i NW
2. 3 Wykonuj�cy loty posiada niezb�dne kwalifikacjepotwierdzone Kart� Wyszkolenia do wykonywania zamierzonychlot�w.
3. Przygotowanie motolotni do lot�w
3. 1 Przed wykonaniem przegl�du motolotni powinno si� j�wyhangarowa�.
3. 2 Przegl�d przed lotami nale�y rozpocz�� od w�zka. 2. 1 Sprawdzamy stan ogumienia, ci�nienie w ko�achw�zka (ko�o przednie 2, 0 atm., ko�a podwozia g��wnego2, 2 atm. ). Sprawdzamy stan �o�yskowania i ewentualnewycieki smaru z �o�ysk. Sprawdzamy po��czenie ci�gnahamulca z peda�em i d�wigni� tarczy ko�a przedniego.Sprawdzamy zawleczki zabezpieczaj�ce nakr�tki o�ki ko�aprzedniego. 2 Sprawdzamy stan po��czenia i �lady kontrolne na�rubach mocuj�cych gole� podwozia g��wnego do kabiny.Sprawdzamy mocowanie (4 �ruby) masztu do w�zka. Sprawdzamy�ruby mocuj�ce �o�e silnika do w�zka. 3 Nast�pnie sprawdzamy stan element�w elastycznychmocowania silnika do �o�a oraz �ruby mocuj�ce silnik,�ruby mocuj�ce przek�adni�, �ruby mocuj�ce �mig�o.Ogl�damy �mig�o, szukaj�c ew. p�kni�� lubrozwarstwie� drewna, zwracaj�c szczeg�ln� uwag� nako�c�wki �opat. Obracamy r�cznie �mig�o kontroluj�cp�aszczyzn� obrotu. Ew. odchylenia ko�c�wek odp�aszczyzny nie mog� przekracza� 1 mm. 4 Sprawdzamy ew. podcieki oleju z przek�adni i paliwaz komory p�ywakowej ga�nika. Kontrolujemy stan opasekzaciskowych na przewodach instalacji paliwowej oraz stan gumyr�cznej pompki paliwa. 5 Badamy stan �rub mocuj�cych pasy bezpiecze�stwa,siedzenie pilota oraz tablic� przyrz�d�w. 6 Przegl�d w�zka ko�czymy kontrol� tablicyprzyrz�d�w: Zerujemy wskazania wysoko�ciomierza,sprawdzamy stan przewod�w elastycznych ��cz�cychprzyrz�dy z dajnikem ci�nienia dynamicznego, sprawdzamydro�no�� rurki Pitota. Po w��czeniu zasilania(wy��cznik nr 1. ) kontrolujemy napi�cie akumulatora -wskaz�wka powinna znajdowa� si� na ��tym polu.Sprawdzamy stan przewod�w elektrycznych przy tablicy isilniku - szukaj�c ew. uszkodze� ich zamocowa�. 7 Po sprawdzeniu ilo�ci paliwa - rurka elastyczna zasiedzeniem pilota - ew. dope�niamy zbiornik do pe�namieszank� benzyny bezo�owiowej 95 z olejem syntetycznym wproporcji 1:40. 3 Kontrola skrzyd�a i element�w mocowania. 3. 1 Kontrolujemy zabezpieczenia �rub mocuj�cych rur�w�zek-maszt. 2 Kontrolujemy zabezpieczenie �rub sterownicy. 3 Kontrolujemy, wchodz�c na gole� podwozia, stanw�z�a g��wnego zawieszenia skrzyd�a - zwracaj�cszczeg�ln� uwag� na zabezpieczenia nakr�tek, ew.odkszta�cenia blach w�z�a, stan kostki (p�kni�cia).Sprawdzamy spos�b zap�tlenia i mocowania kauszy linkiasekuracyjnej. 4 Po rozchyleniu pokrycia ogl�damy wn�trze skrzyd�askupiaj�c uwag� na widoczne w�z�y: mocowanie d�wigara,kil, mocowanie linki napinaj�cej d�wigar, w�ze� masztu. 5 Po przechylenia skrzyd�a do przodu zdejmujemyos�on� z centralnego w�zka kraw�dzi natarcia ikontrolujemy stan rur kraw�dzi oraz mocowanie centralnego�ebra. Zak�adamy os�on�. 6 Przechylamy skrzyd�o na lew� stron� i odko�c�wki kontrolujemy osadzenie �cina w gnie�dzie orazzakres jego swobodnego ruchu (tylko do g�ry! przy ruchach wd� powinien by� wyczuwalny op�r! ). Patrz�c wzd�u�d�wigara i rury kraw�dzi natarcia sprawdzamy ich stan.Rozsuwamy zamek b�yskawiczny przy w�le mocowaniad�wigara do kraw�dzi natarcia i kontrolujemy stanpo��czenia. Obchodzimy skrzyd�o od strony sp�ywu ikontrolujemy osadzenie i zabezpieczenie ka�dego �ebrag�rnego i dolnego. 7 Te same czynno�ci wykonujemy przy prawej po��wceskrzyd�a. 8 Kontrol� skrzyd�a ko�czymy dok�adnym przegl�demlinek: bocznych sprawdzaj�c ich stan (p�kni�cia, ew.korozja drut�w) oraz mocowanie linek do sterownicy id�wigara. To samo powtarzamy przy linka przednich i tylnychsterownicy. Optycznie kontrolujemy symetri� olinowaniastaraj�c si� wykry� ew. zap�tlenia linek przy mocowaniach(sterownica, d�wigar, kil). 9 Kontrol� skrzyd�a ko�czymy sprawdzaj�c optyczniestan pokrycia, szukaj�c ew. p�kni�� lub rozda� orazmocowanie linek antyflatterowych do sp�ywu i mocowanie ichdo wierzcho�ka masztu.
4. Uruchamianie silnika
4. 1 Do uruchamiania silnika wskazane jest zapewni� sobiepomoc drugiej osoby. Jej zadaniem jest przytrzymywaniemotolotni za rur� lub "mordk�" w�zka,zabezpieczaj�c j� przed nieoczekiwan� jazd�. W wypadkusamodzielnego uruchamiania silnika nale�y zawczasuzabezpieczy� si� podk�adaj�c np. podstawki pod ko�apodwozia g��wnego.
4. 2 W wypadku uruchamiania zimnego silnika nale�ypost�powa� wg procedury A
PROCEDURA A - uruchamianie zimnego silnika BURAN
PROCEDURA B - uruchamiane ciep�ego silnika BURAN
4. 3 Po uruchomieniu silnika i zagrzaniu go, a� doosi�gni�cia normalnej reakcji na gaz nale�y zaj��miejsce pilota i przeprowadzi� pr�b� silnika. Powci�ni�ciu d�wigni hamulca manetk� gazu nale�y p�ynnymruchem przesun�� na pozycj� GAZ DU�Y. Obrotomierzpowinien wskazywa� przynajmniej 5 500 obr. /min. Przezminimum 1 min. silnik powinien pracowa� na mocy startowejstabilnie.
5. Ko�owanie
5. 1 Po uzyskaniu ew. zgody Kierownika Lot�w ko�ujemy nastart.
5. 2 Maksymalna pr�dko�� ko�owania nie mo�eprzekracza� 25 km/h. Przy ko�owaniu z bocznym wiatremnale�y troch� opu�ci� nawietrzn� cz�� skrzyd�a.Ko�owanie jest dozwolone tylko ze �ci�gni�t�sterownic�. Ko�owanie nale�y wykonywa� z zapi�tymipasami i z za�o�onym kasku ochronnym.
6. Start
6. 1 Przed uruchomieniem silnika sprawdzamy ka�dorazowoilo�� paliwa. Po kontroli optycznej motolotni (linki,podwozie, mocowanie silnika i �mig�a, tablica przyrz�d�w)i upewnieniu si�, �e przy �migle nie ma nikogo uruchamiamysilnik.
6. 2 Po dope�nieniu niezb�dnych formalno�ci (zg�oszenielot�w do OKRL, uzyskanie zgody Kierownika Lot�w) ko�ujemyna start. 3 Po zaj�ciu odpowiedniego miejsca na pasie startowymuruchamiamy stoper do pomiaru czasu lotu, jeszcze razsprawdzamy przestrze� na podej�ciu i p�ynnie dodaj�c gazurozpoczynamy rozbieg. W ko�cowej fazie rozbiegu, przedoderwaniem przednie k�ko zdecydowanie podnosi si�. Jestto objaw normalny! Po oderwaniu i ustabilizowaniu lotuzmniejszamy gaz, a� do uzyskania 1, 5 - 2 m/s wznoszenia.Przy lotach po kr�gu do uzyskania wysoko�ci 100 - 200 m.kontynuujemy wznoszenie z t� pr�dko�ci�. Przy lotach potrasie osi�gamy nakazan� wysoko�� kontroluj�ctemperatur� silnika i przy jej wzro�cie ponad normaln�warto�� na chwil� zmniejszamy pr�dko�� wznoszenia.
7. Lot i l�dowanie
7. 1 Motolotnia jest dopuszczona do lot�w przy maksymalnejpr�dko�ci wiatru 8 m/s. Zabrania si� wykonywania na niejzakr�t�w ustalonych o przechyleniu wi�kszym ni� 45 o.
7. 2 Pr�dko�� przelotowa przy neutralnym po�o�eniusterownicy powinna wynosi� 65 km/h. Dopuszczalna pr�dko��80 km/h. Pr�dko�� podej�cia do l�dowania: w ZWA - 70km/h, w TWA 75 km/h. 3 Nominalne zu�ycie paliwa: ok. 8 l/h lotu, co przypojemno�ci zbiornika paliwa (zu�ywalnej 20 l. ) daje czaslotu 2h + 30 min. rezerwy nawigacyjnej. 4 Motolotnia przyziemia na ko�a podwozia g��wnego,p�niej opuszczaj�c na ziemi� k�ko przednie. Hamowaniena dobiegu nale�y ograniczy� do minimum - z wyj�tkieml�dowania w ograniczonym terenie przygodnym. Po wyl�dowaniupami�ta� o zatrzymaniu stopera i zanotowaniu czasu lotu.
8. Sytuacje wyj�tkowe i nienormalne stany lotu
8. 1 W trakcie lotu, poza kr�giem nad lotniskowym nale�yzawsze wyszukiwa� miejsce do l�dowania awaryjnego nawypadek przerwania pracy silnika. Zasi�g lotu szybowegomo�na w przybli�eniu oszacowa� wg schematu:
wysoko�� lotu w metrach: 1, 5 = czas lotu swobodnego w(s).
zasi�g w locie prostym (bez niezb�dnych manewr�w dol�dowania) r�wna si� ilo�ci minut lotu swobodnego w km.Przy powy�szych szacunkach nale�y wnie�� poprawki nazmniejszenie zasi�gu w locie pod wiatr (zwi�kszenie w lociez wiatrem) oraz zapewni� sobie rezerw� wysoko�ci na ew.manewry do l�dowania.
8. 2 Nienormalne stany lotu przy sprawnym sprz�cie,odpowiednich warunkach atmosferycznych i prawid�owympilota�u nie maj� prawa wyst�pi�!
9. Uwagi ko�cowe
W ka�dym wypadku nale�y tak planowa� swoje manewry wpowietrzu i na ziemi, aby maksymalne zapewni�bezpiecze�stwo w�asne i innych u�ytkownik�w przestrzeni.W szczeg�lno�ci kategorycznie zabrania si� wykonywanialot�w nad widzami oraz wykonywania manewr�w nisko (poni�ej50 m. ) nad ziemi�.
Nale�y lata� rozs�dnie!
Instrukcj� na podstawie do�wiadcze�w�asnych (niewielkich:) i opowie�ci koleg�w, a tak�eoblicze� i danych producent�w sporz�dzi�:
Jacek Maria Jeli�ski
Podstawy, mechanika, ułatwienia.
Witajcie w poradniku do Microsoft Flight Simulator 2020. Najnowsza odsłona serii symulatorów od Microsoftu pozwala zwiedzać całą kulę ziemską i pilotować różne rodzaje samolotów.
Dzięki możliwości włączenia ułatwień, gra nadaje się nie tylko dla zapalonych miłośników symulatorów lotniczych, ale też osób, które chcą po prostu skupić się na przyjemnej podróży.
Dodatkową atrakcją jest fakt, że gracze mogą wpływać na pogodę, swobodnie manipulując porą dnia czy warunkami atmosferycznymi. Ustawienia kamery pozwalają też robić zachwycające zdjęcia.
Poradnik i wskazówki do Microsoft Flight Simulator
Dzięki poniższym opracowaniom zapoznasz się z podstawami rozgrywki i sprawniej wkroczysz w świat lotniczego symulatora.
- Microsoft Flight Simulator - wymagania sprzętowe na PC
- Microsoft Flight Simulator - więcej FPS, ustawienia grafiki
- Microsoft Flight Simulator - łatwy poziom dla początkujących, asysty
- Microsoft Flight Simulator - sterowanie: jak sprawdzić i zmienić
- Microsoft Flight Simulator - sterowanie: klawiatura i mysz + pad
Interfejs i wskaźniki na ekranie
Niektóre elementy interfejsu różnią się w zależności od modelu samolotu, ale większość pozostaje niezmieniona lub przynajmniej podobna. Oto najważniejsze wskaźniki, liczniki oraz inne elementy ekranu:
- Kompas
- Aktualna prędkość, podana w węzłach
- Moc silnika, przyspieszenie
- Stan paliwa
- Kąt natarcia - zielony to prawidłowy, czerwony to niebezpieczny
- Klapy - wskaźnik na górze oznacza klapy ustawione płasko (czyli odpowiednio do lotu)
- Trym - funkcja pozwalająca na skorygowanie lotu w górę lub w dół. Wskaźnik na górze to lot w dół - i odwrotnie. Wskaźnik na środku to pozycja neutralna
- Aktualna wysokość, podana w metrach
- VS - wskaźnik przeciągnięcia
- Interesujący punkt na mapie
W grze jest też pasek narzędzi, wywoływany podczas lotu poprzez przesunięcie kursora w górę ekranu. Oto wszystkie jego elementy:
Microsoft Flight Simulator - porady ogólne
Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, dzięki którym szybko poprawisz komfort gry.